вівторок, 22 жовтня 2013 р.

ІСТОРИЧНА МІСІЯ ФОНДУ СІРКА ПО ЗБЕРЕЖЕННЮ КОЗАЦЬКИХ СВЯТИНЬ ВИКОНАНА

ПІКЕТ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛ. ВЛАДИ НА ЗАХИСТ КОЗАЦЬКИХ СВЯТИНЬ

Сьогодні біля стін обласної влади козацького краю Січеславщини відбувся протестний пікет козацьких організацій, громадських організацій і просто нащадків козаків проти намагання окремих політиків передати козацькі святині Ікону Ставратека та ще декілька предметів релігійного культу козацькоїх доби, що належали січовій церкві Покрови Божої Матері Вселенського Патріархату до рук Московської  церкви. 















Зменшена копія Ікони Ставратека


 Сергій Іванченко зачитує зверненя пікету до обласної влади, з яким вийшли громадяни сьогодні.












 Збір підписів під зверненням до влади.

 Завершальне коло козацьке біля Сірка











Відповідь Голови обласної ради Є.Г.Удода


ПРО ІСТОРІЮ ІКОНИ ТА СТАРОЖИТНОСТЕЙ КОЗАЦЬКИХ.
Анфіса Букреєва Древню ікону Запорізького Війська Ставратеку, що нині Зберігається у Нікопольскькому державному музеї., вирішили передати в церкву московського патріархату. Вже є запит про це від народного депутата... Проти цього виступили українське козацтво. Сьогодні представники козацтва та духовенства українського провели мітинг протесту на площі біля обласної адміністрації Дніпропетровська. Вони просять місцеву владу лишити ікону в музеї .

Виникає питання, для чого створювати міжконфесійні сварки, бо ж відомо, що Ставротека - суто укранська ікона, є душою українського народу, святинею козацтва запорізького... тож Московському Патріархату належити не може. !

"Однією з найбільш визначних культових предметів Січової Святої Покрови Божої Матері була ікона-ставротека Війська Запорозького Низового, створена у 1747 р., що збереглася до нашого часу,- пише Історик Мирослав Жуковський,- переживши не одну війну та соціальні катаклізми.

Ікона-ставротека є сховищем Хреста, її основою є срібна масивна овальна пластина - таблиця, в центрі якої вмонтований різьблений кипарисовий хрест. І хрест, і таблиця двобічні, розраховані на огляд з двох боків.

Ікона розташована у дерев’яному різьбленому позолоченому кіоті, що має форму портретної рами з внутрішнім овальним вирізом, подвійним та двобічним. Загальний розмір по кіоту 68,5 х 55,5 см.

Ікона датована 1747р., про що свідчить різьблений напис кириличним шрифтом по периметру із зворотної сторони. До неї додатково зроблено пунктирний різьблений напис XIX ст. іншим шрифтом «Весу во всей 8 ф. 16 золот.»

Кипарисовий Хрест складено, з барельєфним різьбленням розміром 19 х 12 см. Частини хреста склеєно. На лицьовій стороні розп’яття Господнє із знаряддями катувань. На зворотній стороні зображення Богородиці з Божим немовлям у лівій руці, в медальйонах - свята: Благовіщення, Різдво Богородиці, Введення до Храму, Різдво Христове також із різьбленими написами:бірюзові і безбарвні стразові вставки. Всього у кожній накладці по променевому пучку: 48 бірюзових та 36 безбарвних прозорих вставок.

За легендою кипарисовий хрест було принесено до Коша Війська Запорозького Низового з Ієрусалима. Ймовірно, що делегація запорожців відвідала вищезгадане місто і вклонилась Гробу Господньому та отримала від Ієрусалимського православного патріарха святу частку древа Хреста Животворного".

Цікаво, що коли росіяни розгромили останню Січ, то нещадно пограбували все, у тому числі Січову Свято-Покровську церкву, де зберігалася ікона. Більше того, її не зачепили взагалі! Як і декілька інших символів…

Десь у 1783 році, до церкви повернули кілька ритуальних речей з Січі. Здавалося, якась вища сила оберігала коштовні ікони, культові вироби з золота, срібла… Про це писав і Д.Яворницький, що був у Покровську (нинішній Нікополь) у 1867 році, оглянувши і описавши ікону.

Те, що суперікона збереглася під час буремних подій 1917 року, полювання на релігійні символи, розквіту комуністичного сатанінізму, інакше як чудом назвати неможливо. Збереглося майже все!

Ми знаємо, що подібні ікони, може навіть більші, існували, але, ніяких матеріальних слідів ніхто не виявив. Отож, на сьогодні ікона-ставротека є ГОЛОВНОЮ іконою українського і міжнародного козацтва світу!

Більше того, як стверджують знаючі люди, ікона має чудотворну силу. Особливий вплив має на чоловіків, що приймають рішення. Крім здоров*я, дає внутрішню силу, впевненість, віру, успіх...

Існують перекази, що в перші роки Радянської влади, коли ще були сильні козацькі звичаї у тих місцях, до ікони в музеї, постійно йшли молоді матері з маленькими синами. Приводили малечу і батьки.

Дізналися про неймовірну ікону і політики. Ходять чутки, що перед виборами, до Нікополя, здійснить секретний візит Обраний, з містичним Мечем. З іменем цієї людини пов*язують початок нового етапу розвитку України. Як не дивно, вцілілі козацькі святині і досі мають якийсь магічний вплив на розвиток України...

В принципі, відвідати Нікопольський музей може будь-який українець. В музеї будуть раді. Бояться лишень, аби до ікони не почалося паломництва...


P.S.Хрест всередині ікони різьблений з того хреста що воздвигли Олена та Констянтин цар Візантійський у Константинополі, і вони ж зображені прєдстоящими зліва, справа зображений Микола Чудотворець на самому хресті зображена по центру Пресвята Богородиця з Ісусом Христом наруках.Зверху над хрестом зображений Бог отець. Лише в українській іконі він зображувався з трикутним німбом. що ще раз підкреслює неможливість передачі її до московської церкви. бо для неї ця ікона не є канонічною і належної поваги не отримає. Це єдина ікона у світі, що зроблена двосторонньою та однаковою з обох сторін саме лише для проведення освячень козацьких рад, що збирались колом. Козацька церква була зруйнована і ця ікона та ще 45 предметів були передані лише для зберігання. а не для вжитку , в іншу церкву. Пізніше НКВД змусило передати ці святині до Нікопольського музею. Зараз там залишилось всього 16 предметів з переданих козаками. інші або розграбовані, або зникли під час війни.



Немає коментарів:

Дописати коментар